lördag 13 november 2010

Salong Sinnesro.. VILL NI VINNA EN BEHANDLING VÄRD 1650:-?

Nu till berättelsen om mitt besök på Salong Sinnesro igår.

November ute, regnet piskar, det blåser och är kallt. Mörkret ute ligger kvar, även på dagen.
Jag kör förbi Förlösa kyrka, in i den härliga kyrkbyn och så en bit ut på landet.
Parkerar på uppfarten till gården, härliga bruna kor går och betar och ut kommer Agneta och möter mig. Hon har fina vimplar i händerna, som hon skulle satt ut vid vägen för att visa mig rätt, men jag är lite tidig så jag hann före.

Agneta hälsar mig välkommen, visar runt i det härliga huset. Man känner sig verkligen välkommen. Det är hennes eget hem salongen ligger i, fast i en avskild del. Jag möts av hennes hund, grand danois-tiken Electra, som klippt och skuren för salongens inredning. En grå stor, graciös dam, med gråa tinningarnas charm.

Hela salongen är inredd i lantlig romantik, ingenting känns lämnat åt slumpen. Det är stilfullt, avskalat och avslappnande.Avkopplande, lite meditativ musik, strömmar svagt genom högtalare och stearinljus är tända lite överallt.

 Jag slår mig ner i frisörstolen, vi diskuterar först hur jag tänkt med mitt hår, hur jag vill ha det klippt, vad som skulle passa mitt ansikte osv. Som hos en vanlig frisör ungefär, fast lite mer omsorgsfullt. Agneta engagerar sig verkligen, tar sig tid, tänker efter. Det känns bra.
Sen får jag flytta till tvättstolen, medan jag sätter mig tillrätta går Agneta och tappar upp ett varmt fotbad med oljor, blomblad och härligt varmt vatten som jag får stoppa fötterna i medan hon tvättar och gör en inpackning i mitt hår, och så får jag huvudmassage. En lång stund.
Underbart, avslappnande. Jag somnar nästan. Agneta både masserar och liksom trycker lätt på vissa punkter på huvudet, det är verkligen avslappnande.
Känslan av att halvligga bekvämt i en skön fåtölj, med fötterna i badet och massagen på mitt huvud, i kombination med miljön och den underbara musiken är verkligen nåt helt annat, mot det "vanliga frisörbesöket" man är van vid. Där intryck, ljud och stressande människor jäktar förbi hela tiden.

Efter huvudmassagen, lägger Agneta en handduk om mitt huvud, och låter inpackningen verka, medan hon tar fram en madrasserad pall att lägga mina fötter på medan hon ger en skön fotmassage.
Inte illa alls.....
Efter det får jag välja mig ett par handstickade tofflor eller raggsockar som jag får ta på mig, och senare ta hem.

Sen får jag skölja håret, sätta mig tillrätta i frisörstolen, dricka ett glas färskpressad apelsinjuice och så blir jag klippt, stylad och får massa tips av Agneta för hur jag ska sköta mitt hår bäst, vad som gäller för just mitt hår. Agneta säljer inte på massa produkter (vilket jag annars kan tycka är jobbigt ibland när man är på salong), hon säljer inga produkter på sin salong, däremot rekommenderar hon gärna produkter som man själv kan beställa från internet.
Agneta använder bara ekologiska produkter.

När jag är klippt och stylad, får jag förflytta mig in i relaxavdelningen. Där finns en schäslong att ligga på, böcker och tidningar att läsa, papper och pennor att använda om man vill ta sig tid att skriva en hälsning till nån när man ändå har tid. Eller så får man bara slappa. Jag får önska musik, och Agneta sätter på nån grupp, som spelar härligt avkopplande musik, men jag minns inte namnet på gruppen, nu tyvärr.....

Medan jag slappar, hämtar Agneta en bricka med massa gott. Exotiska frukter, grissini, ostar, choklad mm. Och så en hel skål med blandade nötter..
Och så får jag in en champagne-hink med vin, öl och nån annan variant på alkoholfri drink. Ekologiskt och alkoholfritt. Men lyxigt. Vinet smakar ljuvligt gott, särskilt i kombination med det goda på brickan och så känslan av att vara ompysslad. Utsikten är inte heller fel. Från de shabby-chic-inredda fönstren ser jag korna utanför. Lantlig miljö och gamla äppelträd. Mörkret lägger sig ute och jag har varit på salongen i nästan tre timmar.
Jag är nere i varv.
Jag är såld.
Så här skulle man skämma bort sig varje gång det var dags att klippa sig.
Istället för en hektisk salong i stan.

Hela grejen med Agnetas koncept är HELHETEN. Agneta är inte frisören som klipper 17 personer på löpande band, utan engagemang. Hon vill helst inte jobba på salong och behöva sälja på folk massa produkter hon själv inte skulle köpt. Hon vill ge kunden helheten. Hon vill att kunden ska vara nöjd och avslappnad när man går ifrån salongen.
Med mig lyckades hon onekligen.

Just nu har Agneta ett erbjudande för nya kunder. 500:- i rabatt till årsskiftet. Ord pris för behandlingen är 1650:- Hon har också ett erbjudande där en person som värvar två andra får en behandling gratis. En kombination som även kan användas om man är tre vänner som vill gå tillsammans. Då betalar man alltså för endast två. (om jag förstod det rätt, jag tror det)
Även par är välkomna på Salongen. Agneta är öppen för olika idéer och pratar om möjligheten att komma tillsammans med sin väninna/vän eller partner. Att den ena kan relaxa, vandra i omgivningen eller få ett avslappnande bad, medan den andra får behandling, och så byter man. Agneta sa att efter önskemål kan man kanske även få naglarna fixade.
Agneta känns flexibel och framför allt välkomnande. Hon är utbildad konstnär och har läst konst både i Sverige och USA. Hon arbetar i många material, men brinner mycket för den sociala konsten.
I Januari ska hon ställa ut på Galleri Monica Strandberg, här i Kalmar. Och jag blev väldigt sugen på att gå på hennes vernissage.

Agnetas engagemang för det estetiska märks när man är hos henne. Jag går därifrån nöjd, relaxad och med många tankar i huvudet. Agneta och jag har pratat mycket, hon är klok, inte ytlig. De flesta frisörer jag besökt har mest pratat vädret och skvaller.
Vi har istället diskuterat allt från vuxenmobbing (temat för Agnetas kommande konstutställning) till hundproblem.
Men Agneta säger också att hon lika gärna kan vara tyst, kommer en kund till henne som bara vill koppla av och inte prata, så är det helt okej. " Det är viktigt att anpassa sig efter kunden" säger Agneta.

Jag säger bara en sak:
 Ett besök på Salong Sinnesro gör dig inte besviken.

OCH NU TILL DET BÄSTA AV ALLT! NI KAN VINNA EN BEHANDLING!

AGNETA VILL ATT JAG LOTTAR UT EN BEHANDLING, VÄRD 1650:- HOS HENNE.
SÅ NI BLOGGLÄSARE SOM BLIR SUGNA. LÄNKA TILL DETTA INLÄGG I ER EGEN BLOGG, OM NI HAR NÅGON, LÄNKA TILL SALONGEN OCKSÅ, SKRIV EN KOMMENTAR TILL MITT INLÄGG HÄR MED EN LÄNK TILL ER BLOGG OCH EN MOTIVERING VARFÖR NI VILL VINNA. HAR NI INGEN BLOGG, SKRIVER NI BARA EN BRA MOTIVERING. JAG DRAR VINNAREN DEN 30 NOVEMBER. SÅ SPRID DETTA PÅ ERA BLOGGAR......... (har ni ingen blogg, men har facebook, får ni gärna länka till denna tävling där) (ni som länkar till er blogg eller fb får dubbla vinstchanser)
AGNETAS SALONG ÄR EN SALONG ATT REKOMMENDERA. VERKLIGEN.

Här finns ett bildspel från salongen.

40 kommentarer:

  1. http://johannaaw.blogspot.com/2010/11/jag-vill-garna-vinna.html

    Jag är gärna med och tävlar skulle vara underbart och välbehövligt med sinnesro för min kropp och knopp.

    har glömt tacka föresten eva, jag är inne och jobbar på förskolor nu, tycker det är superkul. tusen tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Ja du Eva är det någon som skulle behöva sinnesro så är det jag.Går inte in på någon närmare förklaring här men du förstår nog ändå.Den behandlingen lät ju helt underbar.

    SvaraRadera
  3. Jag vill vara med och tävla för att kanske ha turen att vinna en spabehandling till min underbara mamma som verkligen förtjänar det!
    Min mamma ställer alltid upp för alla andra, både på jobbet och fritiden.

    Just nu har hon rätt mycket med huset och på jobbet och en spa-dag för henne skulle nog betyda rätt mycket.
    Skulle gärna vilja vinna en spabehandling som jag skulle ge min mamma i present för att visa henne hur mycket hon betyder för mig och för att jag älskar henne mest i världen! ´

    / Annie A

    SvaraRadera
  4. Herr E, har en livskamrat som är väl värd en behandling, hon gör ett jättejobb som föräldraledig med de tre barnen

    SvaraRadera
  5. Om jag vinner ger jag den till min sambo Jessica för det är hon värd. Dessutom skulle det va skönt att slippa höra tjatet om dålig hy osv i en dag iallafall!

    / Fredrik

    SvaraRadera
  6. Hej Eva!
    Jag är också gärna med och tävlar om en behandling på Salong Sinnesro. Det skulle vara helt undebart att bli ompysslad i tre timmar.
    Monica Snöman

    SvaraRadera
  7. En sådan behandling skulle jag vilja ge en person som betyder allt för mig och som jag håller väldigt varmt om hjärtat, hon är en fantastisk mamma till våran dotter och en underbar sambo. Hon förtjänar det verkligen.

    /Alfred

    SvaraRadera
  8. Hej hej! Aldrig varit på nån behandling för mig, bara mig sen barnen kom...och fan inte innan heller haha
    Kram fia http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.4766562 jag länkar från min

    SvaraRadera
  9. Förresten jag ångrar mig!!! Jag vill att världens bästa Sofi Dahl ska få en behandling! Gudarna vet hur mycket hon har fått gå igenom... Vinner jag får Sofi min behandling utan minsta tvekan...Jag skulle ge henna världen om jag kunde.

    Kram Fia

    SvaraRadera
  10. Hmm... Motiveringar är jag ju knappast bra på men det skulle ju sitta kanonfint med lite lyx i vardagen och en sådan behandling kan väl bara betäcknas som lyx.

    SvaraRadera
  11. Oj verkar som min kommentar inte vill komma med...Ialla fall så skulle jag vilja att min sambo vann behandlingen. Han ställer alltid upp på mig och mina barn och "offrar" det han själv vill göra för vår skull. En bonus pappa är oxå värd lite lyx i vardagen!!!
    Mia Liljegren

    SvaraRadera
  12. Ja du Eva som trebarnsmamma kan man verkligen behöva lite sinnesro. Vad mer kan man säga!

    Agnetha

    SvaraRadera
  13. Vilken idyll!
    Mycket press och stress i vardagen. Egen tid för sig själv är en lyxvara som sällan nyttjas. En spa behandling skulle susen göra för både kropp & själ, något man lever länge på ...........Annika

    SvaraRadera
  14. Gud, vad jag skulle vilja vinna den där gratisspagrejen! Nån som tar hand om mig för en stund, tar hand om höstgråa jag och gör mig till en fräsch prinsessa för en stund! :-)

    SvaraRadera
  15. Klart jag vill vara med med möjlighet att vinna tre timmars välbehövlig njutning och uppsnyggelse :) Jag skriver nog ganska tydligt om varför jag vill vinna på bloggen. Det handlar om en alltför stressig vardag där dygnet har för få timmar just nu. En vardag där jag själv hamnar längst ner på listan efter dotter, familj och jobb. Allmänheten skulle nog må bra av att få se mig lite snyggare och fräschare. Men framförallt skulle jag mötas av en gladare spegelbild.

    SvaraRadera
  16. Vilken upplevelse! Gud va skönt det lät! Det var du verkligen värd! Bara njuta å ha lugn å ro ett tag! Skulle nog en å annan behöva åxå! =0) Mia A =)

    SvaraRadera
  17. Hej Eva!
    Vad härligt det låter med denna behandling!
    Om jag hade den stora lyckan att vinna skulle jag ge behandlingen till min finaste Martin! Han har kämpat sig igenom utbildningen, vilket jag beundrar eftersom han verkligen inte tycker om att studera, men han följde sin dröm och har nu nått den! Han är trött och sliten och jag tycker han förtjänar att bli riktigt ompysslad! Hoppas på vinst!

    Kram Klara

    SvaraRadera
  18. Glömde säga att jag självklart länkar på facebook också, har dock ingen egen blogg! /Klara

    SvaraRadera
  19. Åh jag som älskar att gå på Spa och bli ompysslad skulle verkligen efter allt hårt pluggande behöva vila min hjärna och bara få vara Linda en stund. Att få bli ompysslad och få drömma mig bort i några timmar för att koppla på hjärnan igen :) Från Linda.S

    SvaraRadera
  20. Min fantastiska stora syster är värd en hel massa för allt hon gör för mig. Tack vare henne kan jag själv ibland få lite egentid eller sån grej att hon utan att tänka byter sin jobbdag så att hon kan hjälpa mig med den lille som är lite sjuk så att mamma inte missar viktiga saker i skolan. Utan henne hade det varit lite tuffare. Därför skulle jag vilja att hon får en dag hon blir riktigt bortskämd på för det är hon förunnat:)
    /Annika Tobiasson

    SvaraRadera
  21. Det skulle vara så skönt att få en massa behandlingar efter den långa och kalla hösten. Jag känner att jag inte klarar av så myckt just nu, så efter en skön behandling skulle jag må toppen. Skulle klara av allt som vardagen har att erbjuda.

    amanda.b90@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Det skulle helt klart vara en stor lycka att få vinna ett sådant pris. Klart jag vill vara med i utlottningen.
    I dagens stressade värld skulle det sitta fint med avkoppling och härliga behandlingar. Känner verkligen att jag behöver detta.

    SvaraRadera
  23. Vad underbart det låter!! Jag vill också vara med och skämma bort mig själv! Varför just jag? För att jag inte själv ger mig den tiden och lyxen i vardagen, utan jag skulle behöva en spark i baken för att göra det. Och jag tror att ett besök hos Agneta bara skulle vara början till ett liv med lite mer egentid. För på din beskrivning låter hon som en kvinna som är bra på att få en att förstå sitt egenvärde. http://marremarielle.blogspot.com/2010/11/mojlighet-att-vinna.html

    SvaraRadera
  24. Glömde visst att skriva mitt namn i inlägget. Min kommentar är ovan Marielles.

    SvaraRadera
  25. Oj, helt plötsligt har du massvis av kommentarer på bloggen. Alla vill ha sinnesro och så även jag. Efter en hektisk start på nya jobbet, skulle jag göra vad som helst för att fly omvärlden en liten stund (eller 3 timmar) och bara bli ompysslad. Fötterna som inte gått eller stått så här mycket som de gjort den senaste veckan mot de 10 månaderna jag varit hemma på mammaledighet, behöver också få sitt!

    http://fiamedbebis.blogg.se/2010/november/salong-sinnesro.html

    SvaraRadera
  26. Klart att jag vill vara med och tävla om detta, det låter super härligt! Varför skulle jag vinna då? Eller kanske varför skulle just jag behöva vinna då?
    Jo, jag skulle verkligen behöva ta mig tid till mig själv, den enda tiden jag får för mig jälv är när min lilla sover och jag plugga, snacka om egen tid. Nej men skäm och sido lite egentid så man kan lära sig ett ta/ge sig själv mer egen tid, att faktiskt prioritera sig själv. Att faktikt se att man själv åxå är värd att skämma bort och inte bara skämma bort andra.

    http://fannysliv.blogspot.com/2010/11/chansen-att-vinna-egentid.html

    SvaraRadera
  27. Vill supergärna vara med och tävla. Behöver verkligen detta efter en fruktansvärt jobbig period med min dotter som inte alls mår bra vilket gör att övriga familjen inte heller mår bra. Just nu har jag glömt mig själv i det hela så detta skulle verkligen få mig att ladda batterierna så jag orkar vara en stark mamma igen.
    Har tipsat på min blogg. http://annastipsblogg.blogspot.com/2010/11/avkopplande-behandling.html

    SvaraRadera
  28. Denna hade jag ÖNSKAT mig. Det har varit lite mycket senaste året med skillsmässa ny man flytt och bråk med ex. Går här hemma föräldraledig med 3 barn. Vi har en dotter som inte mår så bra och vi jobbar hårt med henne. Detta äter upp mycket av mig själv. Detta gör att jag är trött och har väll inte gjort något för min egna skull på länge så detta skulle vara ett perfekt tillfälle för mig att unna mig nått!!

    http://minname.blogg.se/2010/november/tavling-hos-fru-olin.html

    SvaraRadera
  29. Hej först läste jag inlägget, lät hur skönt som helst, jag skulle vilja vinna även chanser är så små så ville jag tävla för att det är något jag har aldrig upplevt tidigare, aldrig fått någon behandling även jag gillar ta jätte mycket hand om mig, fast egentligen om jag skulle vinna en sådan tävling så skulle jag ge den till min mamma hon behöver det verkligen, att se henne glad gör mig glad. Senaste tiden hon haft stor depression och jag försökt trösta henne, har länge funderat överaska henne med något extra något som hon själv skulle aldrig göra för sig själv. det är bara den som var den största anledning varför jag var här och tävlade.

    här är länken till dig och salongen också. ha det bra.

    http://caramella.webblogg.se/2010/november/ar-med-och-tavlar.html

    SvaraRadera
  30. Jag är också gärna med och tävlar om en härlig behandling. Tänk att få koppla av från pluggande, tentor och uppsatser en stund och sen komma hem till barnen, med lite nya krafter!
    Jag länkar till din blogg på facebook och hoppas att ännu fler kommer läsa den!

    SvaraRadera
  31. Men det är väl klart att jag vill vara med och tävla om en spabehandling. Det kan alla behöva så här års. Vilket underbart namn förresten, SINNESRO. /Marianne marianne.eriksson373@gmail.com

    SvaraRadera
  32. Det skulle vara underbart för mej som har en son som är uppe kl5 varge morgon,Så man ser inte vacker ut så det skulle jag behöva,Sofie Olsson sofieolsson2@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Självklart tillhör jag dem som behöver bli ompysslade. Jag som jobbar med sjuka människor hela dagarna för att försöka muntra upp dem. Alltid tänka mer på andra än sig själv.

    SvaraRadera
  34. Jag är gärna med och tävla om en behandling på den salongen. Det ser helt underbart ut!!!

    Jag känner att jag skulle behöva ladda mina batterier efter 3 tuffa år ensam hemma med två barn,gravid med vårt tredje barn, medan mannen arbetat som soldat borta i Afghanistan. Det har varit tuffa år och orken börjar försvinna nu i efterhand så ett besök på Salong sinnesro skulle betyda sååå otroligt mycket för mig=)

    Hoppas, hoppas, hoppas=)
    min blogg är: busungarnasmamma.blogg.se

    SvaraRadera
  35. Hej!
    Jag skulle så otroligt gärna vilja vinna denna behandling. Jag har två väldigt små barn varav den minsta bara är 9 månader. De senaste månaderna har jag inte sovit mer än någon timme i sträck eftersom hon strular hela nätterna. Eftersom min man jobb fem nätter i veckan är jag dessutom alltid själv med barnen. Jag läser samtidigt till socionom och då jag på grund av att lilltjejen fick rs och jag tog studieuppehåll i våras så läser jag igen detta nu vilket innebär 150 %. Jag är slutkörd och behöver verkligen vinna en behandling på Salong sinnesro!
    http://mirakelbarnet.blogg.se/?tmp=19093708

    Hoppas på tur!!!/Kram Pernilla.

    SvaraRadera
  36. Hej Eva,

    Jag kommer länka via min FB till tävlingen givetvis.
    Jag skulle vilja nominera mitt ex, Josefina Harrysson för att hon haft ett sådant tufft år som skulle få den mest positiva människan att bli deprimerad.
    Förutom att vi brutit upp så har olyckorna avlöst varandra på löpande band. Hennes mor gick bort för några dagar sedan, hennes far åker in och ut på sjukhuset flera gånger i månaden och han tynar sakta bort. Och som grädde på moset så har hennes chef nu sagt upp sig vilket gör att det blir osäkert om hon får behålla sitt jobb. Dessutom har hon ingen annan än mig att stödja sig mot. Hennes bror, som är hennes enda släkt, bor i Tyskland och kommer sällan hem. Vilket inte hjälper särskilt mycket nu när det planeras begravningar och annat.
    Så är det någon som förtjänar en paus från vardagens problem och jäkt så är det Josefina alla gånger om.

    Kram!

    //Peter

    SvaraRadera
  37. Hejsan Eva!

    Känner att jag är VÄRD den behandlingen! Jag har två små barn. Jag har fått en allergisk reaktion i ansiktet så jag kan knappt visa mig ute. Jag har inte varit själv på två och en halv månad. När jag tittade mig i spegeln för ca 10 min sedan, vet du vad jag såg?? En blek, rödprickig, trött mamma med platt smutsigt hår som är i behov av egentid.

    Kramar Helena

    SvaraRadera
  38. "`Lergisk, mamma, det betyder att Inte Älska" sa lilla dottern härom dan... När jag kom på vad hon menade så höll jag med. Själv är mamman `lergisk mot iskallt fallande äckelpäckel, mörker och livets jävligheter. Snart en vecka på antideppressivt nu /igen/ och på måndag ska jag försöka mig på att jobba igen. Helst som mig själv och inte som Häxan Surtant.

    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  39. Hej Eva!

    Det låter som en helt fantastisk upplevelse som du fått. Det kan du vara värd för alla sömnlösa nätter. Det skulle även passa mig med tanke på den tuffa situation jag har i bland med stress på jobbet och dåligt med sömn. Det vore härligt att unna sig själv lite omvård istället för att hela tiden serva och vara till hands för andra människor.

    Kram Therese Nygren.

    SvaraRadera
  40. Vilken underbar upplevelse, Eva! Jag får mysrysningar bara av att läsa om det! :)

    Om jag vann skulle jag ha den perfekta julklappen till min mamma, som verkligen förtjänar en sådan dag!

    Kram /Emmelie (http://www.facebook.com/home.php?#!/emmelie.lindberg)

    SvaraRadera