söndag 18 september 2011

Bloggparanoia

Det bloggas illa här.
Bristfälligt.
Sporadiskt.
Jag vet inte vad jag ska skriva, jag har bloggtorka, ibland präntar jag ner ett inlägg i huvudet men det hamnar aldrig här på print. Ibland drabbas jag av blogg-paranoia. Vet att det är så många som läser som inte ger sig tillkänna, som ändå tycker och tänker och har åsikter och synpunkter. Tänker att allt man skriver kan vändas mot en. Ni andra bloggare som läser här, har ni också bloggparanoia ibland?

Andra dagar tänker jag att jag skiter i vilket, jag bloggar väl om vad jag vill, skriver väl vad jag tycker. Låter folk bli förbannade och irriterade. Idag är inte en sån dag.

Ibland tycker jag att min blogg är den tristaste bloggen ever. Idag är en sån dag. Jag orkar inte göra nåt åt det. Imorgon är dock en annan dag. Möjligen blir min blogg något roligare då. Vi kan ju alltid hoppas.

4 kommentarer:

  1. Hey!! Det där var ju mitt inlägg ju! Mitt nedskrivet-i-huvudet-inlägg!! PRECIS så tänker jag med. Jag funderar på vilka jag vet läser, på vad de tycker i det tysta, på vilka jag vill öppna mig för. Om jag ska bry mig eller inte, om jag bara borde skita i vad folk tänker när de läser eller om jag helt enkelt bara borde i skita i att blogga och stänga ner alltihop och hålla min tankar för mig själv och till de jag faktiskt pratar med på riktigt??

    Jag gillar i alla fall din blogg! Jag skrattar ofta åt din egna "tajkonigheter", Sigges klockrena tankar och Eltons galna upptåg. Och jag förundras och läser med intresse dina reflektioner kring olika viktiga fenomen i samhället. Jag hoppas du finner din blogginspiration igen!!! Jag håller på att leta upp min... Eller om jag lägger ner?

    SvaraRadera
  2. Här läses det flitigt men kommenteras sporadiskt... Men kontentan är iallfall att din blogg är härlig och den förgyller ofta dagen!!

    SvaraRadera
  3. hur är det alla känner apan, apan känner ingen.
    ärsch skit i vad andra tycker det är din blogg!!

    SvaraRadera
  4. Jag läser relativt ofta, kommenterar ibland, men oavsett så gillar jag din bogg. Jag får ett gott skratt, ett igenkännande leende eller något att fundera vidare kring. Hoppas du hittar inspirationen att blogga vidare, för du är välskriven och underhållande!
    /Camilla

    SvaraRadera