tisdag 13 september 2011

Typiskt!

I söndags, när jag tänkte mig lite sovmorgon drog en form av variant av tredje världskriget igång 5.45. Det började med att båda barnen vaknade samtidigt, eller snarare att en av dem väckte den andre och efter bara en minut av öppna ögonlock drog ett syskongräl igång. De bråkade om vem som skulle få ligga närmast mig i sängen.
Ibland är det jobbigt att va populär, så jag försökte helt enkelt minska min populäritet och sa att "stopp och belägg, ingen får ligga i vår säng nu, ni får se på tv i vardagsrummet. Sätt er i varsin soffa" ( för att minska risken för fler gräl) . På med tv'n och tillbaka till den härliga sängen. För att liksom hoppas få njuta och slappa ett par minuter till. Innan jag ens hunnit dra på mig täcket hörs ett illvrål.
Det var bara elton som fastnat med handen i tv-bänken.
Med andra ord bara att inse att jag dragit en nitlott som valt att sova på lördagen. Upp och medla! Sköna söndag välkommen, liksom.

Idag är det tisdag och klockan är kvart i sju. Jag ska åka till jobbet strax. Jag kommer behöva väcka barnen. Ingen endaste har vaknat, ingen har fastnat i tv-bänken och ingen har grälat med den andre.
Är det inte typiskt?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Hossmo Kyrkväg,Ljungbyholm,Sverige

1 kommentar:

  1. Väldigt typiskt skulle jag nog påstå.Men visst é dom ljuvliga när dom sover.
    Fina fiskar Lenny fått,vill du verkligen inte ha dessa uppspikade på en bräda på väggen ;-)

    SvaraRadera