tisdag 13 september 2011

kan nån gräva fram mina bihålor?

En förkylning har slagit till i Tajkonfamiljen. I fredags morse vaknade Sigge och skrek rätt ut "ge mig vatten, jag kan inte andas" . Det är ett rätt jobbigt uppvaknande, både för honom och för en annan.
Höstens första vab-dag var här. Sigge och jag var hemma och han blev bättre, även om den efterföljande helgen gick i hostans, snörvlets och rosslets tecken.
Men så igår slog den till på mig. Trycket över bihålorna kom smygande och snoret började produceras långt där inne. På kvällen gick jag och la mig och tänkte att det nog skulle bli bättre idag.
Men istället för att strö grus i mina ögon murade John Blund igen hela jäkla bihålesystemet kan jag säga.

Jag har låtit som en snorklare idag, men utan cyklop och snorkel då.
Jag fick tipset om saltlösning av min kollega. Det ska jag testa nu, jag har även vrålätit salta kringlor, men troligen behövs annan form av saltlösning än så. Så jag ska typ ställa mig på händer eller nåt och hälla näsan full av koksalt.
Jag ska också sätta på bastun nu och hoppa in en stund och chocka kroppen lite.
Hade jag druckit whiskey hade jag tagit en stor en, eller kanske snarare inhalerat skiten, men nu dricker jag ju inte det, så de dyra dropparna får allt mannen behålla för sig själv.

Tredje alternativet får bli att hyra en bilningsmaskin och försöka bila loss skiten.
Fjärde att amputera bihålorna.
Kan man det?
Finns det i så fall protes att skaffa sig, eller kan man inte ha protes för ett hålrum?
Spännande tankenöt, onekligen.

HELT-JÄ*LA-VÄCK-I_HUVET-AV-ALLT-SNOR-TANKAR......

2 kommentarer:

  1. Jamen snortankar är också tankar, lite mer trögflytande bara;)

    SvaraRadera
  2. det ända som hjälpte på mig var kortisonspray. köp det. kram kram

    SvaraRadera