måndag 19 september 2011

Tömt strumpbyxorna på svamp

Nu har jag tömt mina nylonstrumpor på trattkantareller. För ett tag sen fyllde jag båda byxbenen med svamp.(Kanonbra sätt att torka svamp på. Tar nästan ingen plats, Torkar med luft runt om så man behöver inte hålla på att vända på svampen). Nu har de hängt och torkat sig torra som fnöske. Ska nu mortla dem till pulver. Världens godaste krydda, att krydda köttfärssås, lasagne och köttgrytor med.
Konsten att lura i folk svamp utan att de märker det.
Smaksättarsvamp.
Ett tips från mig till er, helt enkelt.
Fyll strumpbyxorna med svamp.
Ta bara av dem först!

3 kommentarer:

  1. har en strumpbyxa full ja med
    vi tog en omg på handuk men den blev inte lika bra så det blir strumpbyxa nästa gång

    SvaraRadera
  2. Jaha, var det så du menade! Jag som trodde ni varit ute och gått och sprungit på bästa svampstället och inte hade nåt att plocka i... Men det är klart, inte brukar väl du springa runt i skogen iklädd strumpbyxor, fats man vet ju aldrig med din klädsel ;-)

    SvaraRadera
  3. hahaha... trodde som marielle och ska jag vara ärlig blev jag lite besviken. Men testa ska jag

    SvaraRadera