torsdag 22 september 2011

Ett glas mjölk, tack.

Jag har läst ut en bok. Jo det är sant. Jag har hunnit med. Jag var varit så till den milda grad osocial på min nuvarande arbetsplats att jag suttit och läst på mina raster. Tills jag hittade Wordfeud. Då fastnade jag där istället. Också en osocial syssla. Väldigt märkligt att man kan känna sig glad över att ordet PLÅTA lyckas ge en 72 poäng i ett meningslöst men ack så fängslande tidsfördriv.

Åter till boken. Den handlar om trafficking och människohandel. Ofattbara grejer som man inte tror sker. Tyvärr är världen grymmmare än man vill tro. Boken handlar om Dorte som blir en mänsklig vara i ett sjukt samhälle.

Jag gillade faktiskt inte boken. Jag trodde jag skulle göra det, men den var tungläst, flummig och dryg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar