söndag 17 februari 2013

Att baka en kaka

Idag skulle jag baka en kaka. Kladdkaka. Det blev senare muffins istället. kladdkakemuffins. Enklast så. Jag orkade inte leta fram den stora formen helt enkelt. Jag tänkte förbereda lite och ta fram alla ingredienser och liksom kolla att jag hade allt som behövdes också. Ställde fram allt på bänken och så skulle vi baka barnen och jag så fort Sigge duschat efter fotbollen.

Elton var väldigt nyfiken på äggen som låg i en skål. Jag säger åt honom att låta bli äggen typ 20 ggr. Han svarar:
"jag ska bara knäcka dem lite så de inte går sönder"

jovisst. Såklart han knäckte dem. När jag var upptagen med att duscha Sigge så passade han på. Att tappa ett ägg i golvet. Sen sprang han till sitt rum och stängde in sig.
Inte nog med detta. När jag kommer ut i köket och ser vad som hänt så kör väl August (robotdammsugaren) runt i ägget. Den har väl aktiverat spotfunktionen eller nåt och bara kör runt runt i själva kletet och vispar runt med sina borstar.

Så det var bara att stänga av honom. Ta fram trasan och göra rent både golv och dammsugarborstarna.

Hade jag varit smart hade jag ju bara kastat ner övriga ingredienser till kakan i ägget på golvet, låtit August vispa klart och så skrapat upp allt i en form. Sluppit skita ner en bunke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar