fredag 1 februari 2013

Höjden av kort minne

Idag.
Frost igen. Minusgrader. Stressad att lämna på förskola/skola i tid. Mannen är på jobbet. Barnen är griniga, tvn vill inte samarbeta. Det är nåt med inställnigarna och min hjärna funkar inte kl 7 på morgonen, mannen har förklarat men jag kan liksom inte koppla på teknik-funktionen i hjärnstammen vid den tiden...

Jag tänker förbereda så att jag slipper skrapa bort inlandsisen från bilen. Gå ut och starta bilen och låta fläkten göra jobbet ett tag. På tomgång. Ja jag är en miljöbov ibland, men man är förlåten som småbarnsmamma.

Hoppar i stövlarna. Ut och startar bilen. Drar igång fläkten. In igen. Ställer mig vid köksbänken och ska plocka in frukostvarorna i kylen. Ser bilens framlysen och tänker

"nej men vem kommer hit vid den här tiden?"

Herregud. Kortare minne får man leta efter

1 kommentar: