torsdag 14 februari 2013

Linas matkasse - Släng dig i väggen

Vi provade matkasse för några veckor sen. Alla pratar så gott om det. Men jag tyckte det var dyrt för det lilla man fick. Och inte så goda rätter som jag trott. visst vi testade en vecka, vi kan haft otur. Men det var lite mat också. 4 personer borde väl inte nätt och jämnt räcka när man är 2 vuxna och ett barn på 6 och ett på 4?

Så nu har jag sen 3 veckor tillbaka fixat med matsedel här hemma. Det är så skönt.
Jag går igenom på söndagen i kyl och frys, kollar lite vad som behöver ätas upp. Om det finns nåt som vi inte får glömma bort liksom. Samtidigt passar man på att rensa och kasta lite.
Sen kollar jag i reklamen på måndagen vad det är erbjudande på i butiken. Sen skriver jag en matsedel för hela veckan och så handlar jag det som behöver kompletteras.

Sen har jag bestämt att en dag i veckan äter vi fisk, för att jag ska träna på att äta fisk och nu har jag ju börjat tycka det är riktigt gott. Gärna vegetariskt en dag. Och så lite mer lyxig eller svårlagad mat på fredag och lördag, och enklare rätter på vardagarna.

Kan lägga upp veckans matsedel här senare. Bra att spara för inspiration.
Och det bästa av allt. Det är så skönt att ha en matsedel klar. Man slipper vela varje dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar