onsdag 28 juli 2010

Dop, Winnerbäck, spökerier och Forrest Gump


söta Milly
I söndags var det dop i Domkyrkan
Lilla Milly döptes.
Vi satt i bänken, Lenny och jag och hade 4 barn mellan 1-5 att försöka roa under en högmässa.
Tack och lov för att det fanns ett underhållningsrum att avvika till lagom till predikan skulle börja. Frågan är annas om Domkyrkan ännu stått kvar på Stortorget?

Jag skulle fotografera lite i kyrkan, Tyvärr har jag inte så bra blixt som jag önskar på kameran så bilderan blir lite sisådär inomhus (Sorry Minna, och fler bilder finns!)

som ni kan se var vissa av barnen mer engagerade än andra i att sjunga med högt och tydligt i psalmerna och även helt spontant!

Höll dock på att göra en snygg show på högmässan då jag lutade mig med rumpan mot kyrkbänks-dörren för att ta bra bilder och dörren helt plötsligt gick upp rakt i kyrkgången.
Hade kunat bli ett snyggt fall när fru Olin helt plötsligt farit ut i stengolvet mitt under dopet ;)
inte nämnvärt förvånande, men inte mindre snyggt för det.

Sen åt vi jättegod smörgåstårta och superfina doptårtor som Minna bakat själv, med Toblerone och vit chokladmousse i, verkligen fantastiskt goda var de, tårtorna!

Elton blev lite väl trött, och vi valde att avvika innan presentöppningen för att inte det skulle ställas till med nån cirkus från hans sida (vilket har hänt de tillfälllen han varit lite väl trött ibland).
Så vi åkte hem och slappade en stund.
satt och surfade runt lite på datorn och suckade lite över att Winnerbäck spelade i Borgholm ett par timmar senare och jag inte hade nån biljett......

VIPS så hittade jag biljetter på Blocket för 250:- st.
Och så skrev jag till Linda på Facebook eftersom jag såg på hennes status att hon var i samma sits som mig, då hon skrivit att hon funderade på att tvinga sin man Ola att agera Winnerbäck hemma i Ljungbyholm.

För att avvärja detta skådespel så skrev jag snabbt till henne att "nu åker vi!"
och så gjorde vi det.
Köpte biljetterna 18.30. Drog vidare till Borgholm.

Parkerade vid kapellet och kyrkogården, gick på en underbar konsert där vi förföljdes av ett äkta psyko (även om Linda bara kallar mig paranoid), träffade på både Forrest Gump himself och Niedermann från Flickan som lekte med elden i egen hög person (?), och njöt av Winnerbäcks vackra stämma.

Vid halv tolv på natten gick vi ensamma över kyrkogården till vår bil.
Min ringsignal hoppade över i Lindas telefon helt oförklarligt.
Bara lite spökerier som händer på en kyrkogård runt midnatt - inga konstigheter med det???
Eller?



Tack Linda för sällskapet
och Tack lilla Milly för att vi fick komma på ditt dop!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar