måndag 2 maj 2011

Återupplivningsförsök

Min blogg har ju näst intill gått och självdött. Ibland funderar jag på att bara låta den bero, ligga i träda eller liksom dö ut. Men sen saknar jag ibland bloggeriet, men jag känner att det liksom blir svårare ju längre tiden går att komma igång igen.
Jag ska göra nån form av återupplivningsförsök på den. 30 kompressioner och 2 inblås, eventuellt en elchock eller två, om det krävs för att liksom återfå normal rytm.. (Jo, jag gick en utbildning förra veckan till HLR-instruktör, om ni undrar...)

Vi har nu bott en månad i huset. Vi trivs, men det är tusen saker att göra hela tiden. Orken tryter titt som tätt. Vi jobbar ju liksom heltid, utfodrar barn och försöker sova en blund ibland när tillfälle ges. Hur ska man hinna med allt annat? Det övergår mitt förstånd. Nu är det ju emellanåt en ganska låg gräns på just det, förståndet, så det är liksom mycket som passerar den ribban, men ändå.

Man kan ju alltid skriva så, att det "övergår förståndet" - det låter ju rätt bra!

2 kommentarer:

  1. kul att du är igång igen. Gillar att läsa din blogg. Jag förstår att det är svårt att hinna med. Jag bloggar inte heller lika flitigt längre. Fattar inte varför man inte kan få fler timmar på ett dygn?! ;) kram akiz

    SvaraRadera
  2. Kul att du är igång igen. Du skriver så underhållande. Härligt att höra att ni trivs i nya huset!
    /Camilla

    SvaraRadera