tisdag 17 maj 2011

Kåvepenin - Vad är syftet?

Vad är syftet med KÅVEPENIN?
jag fattar inte!
Självklart förstår jag att själva tanken med eländet är att det på nåt sätt ska få
bort elaka baciller ur kroppen på en sjukling. Så långt är jag med. Tack och lov för att Alexander Flemming ändå gick och jobbade och slet på sitt forskarjobb!

Men det finns ju så många sorters antibiotika, vi har i den här familjen testat en del sorter nu, särskilt med tanke på att jag är allergisk (läs befriad) mot just kåvepenin. Men det finns ju INGET annat som smakar så illa som just Kåvepenin.....

vill man att barn ska bli friska av nåt så måste man väl kunna göra en variant som går att få i dem. Hur frisk blir man av en medicin som man spottar ut, fräser ut eller kräks upp minuten efter den slunkit genom strupen?
Denna kamp varje gång, tre gånger om dagen, för att få i medicinen, är ju på sätt och vis värre än sjukdomen själv.

Jag tycker att år 2011, borde man kunna göra nåt alternativ till eländet.

Vad sägs om Kåvepenin i stolpiller till små barn? Borde väl kunna fixas?
I plåster-form? ( det finns ju både p-plåster, nikotinplåster och värkplåster liksom)

Jag tänker som så att vi kan flyga till månen, och prata via satelliter med nån på andra sidan jorden, men inte göra en medicin som går att få i barnen. ÄR det inte sjukt?

3 kommentarer:

  1. Det här inlägget känner jag igen, visst har du skrivit om äcklig antibiotika förr??

    SvaraRadera
  2. fy sjutton så himla bra skrivet. hejja. jag håller med. vad e problemet liksom?! kram akiz

    SvaraRadera
  3. Problemet är att tarmslemhinnan har väldigt svårt med att ta upp den aktiva substansen i Kåvepenin. Vore det inte så hade det naturligtvis funnits ett stolpiller sedan länge.

    SvaraRadera