måndag 2 maj 2011

Bobubb-bäm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår åt Elton jordgubbskräm. Sådär en halvliter jordgubbskräm, sen ljög jag och sa att den var slut, fast jag egentligen hade gömt den i kylen. Det var fult gjort, men jag orkade inte ta själva diskussionen om onyttigheten med sockerstinna produkter, och jag orkade heller inte med ett än mer sockerkickat barn.
Det är liksom ingen underdrift att säga att Elton fick mersmak på den krämen.
Imorse kl sex när Elton envisades med att vakna i vanlig ordning. (varför kan man inte sova längre när man fååååår?) hör jag honom smågny först inifrån sitt rum. Sen hör jag ett illvrål:

-Bobubb-bäm!!!!!!!

Det första ordet han liksom vrålar ut i ottan är inte godmorgon eller mamma, pappa eller kom, det är ett trestavigt substantiv som han nyss förvärvat till sitt otroligt snabbt växande ordförråd.

En önskan så stark att den bara måste ut, direkt när man vaknar Jag vet redan nu vad jag kommer skrika imorgon bitti klockan sex:

-"SOVA MER!"
Med samma entusiasm.

1 kommentar:

  1. Det måste verkligen ha varit gott med jordgubbskräm!!

    SvaraRadera