torsdag 19 maj 2011

Dag 5 - en låt som påminner dig om någon

Den här låten påminner mig om en blond kille på 20 bast. I mina ögon ganska lång, och relativt smal. Håret i mittbena och sådär lite halvlångt. Typisk 90-talsfrilla. En ganska ful skäggansamling ytterst på hakan.
Han hade några öl innanför västen, som för övrigt satt utanför en något för stor skjorta. Tidigare på kvällen hade killen hjälpt mig att öppna en tetrapack vin, som jag inte själv lyckades öppna på förfesten vi var på.
Vår gemensamma kompis, som för övrigt var den som drog mig med på ovan nämnda fest, hade sagt till den blonda killen, att på ett ungefär "ge f*n i min kompis".Tydligen kände min kompis inte den blonde killen så bra, för ett sånt förmaningstal väcker något av en björn som sover hos en sådan människa.
Till denna låten dansade han med mig på Stadshotellet i Kalmar, senare samma kväll, snodde åt sig en liten liten puss. Som en äkta gentleman följde killen med mig, en då 19årig tjej i röda tajta jeans och en gul top, till bussen. Bad om mitt telefonnummer, fick ett ganska snorkigt svar tillbaka: att "nej, det får du inte, men vi ses säkert en annan gång".
Idag är jag gift med honom.

2 kommentarer:

  1. hi hi blir varm när jag läser det ;0)

    SvaraRadera
  2. du är helt fenomenal på att skriva så jag får en underbart härlig känsla i hela kroppen!

    SvaraRadera