fredag 29 augusti 2008

getingstucken och spritomslag

Getingarna är inte lite sega så här års....

Igår blev Sigge getingstucken på ringfingret. ganska långt ut på fingret satt en svartgulrandig sadist med gadden djupt inborrad i min guldklimp.

Inatt har Sigge varit ledsen över sin hand. flera gånger har han vaknat och sagt ajaj. och vi har smörjt med bedövningssalvan från apoteket med det där knasiga namnet som jag inte kan lära mig.

Imorse hade han ingen feber i alla fall, fast handen var svullen. Men när jag hämtat honom från förskolan idag så var själva handryggen rejält svullen och fingrarna såg ut som små miniprinskorvar. jag ringde sjukvårdsrådgivningen för jag ville rådfråga lite.

de föreslog alsolspritförband över natten.

Ok, tänkte jag

"över min döda kropp" tänkte Sigge

Det gick inte! han illvägrade och gallskrek att jag skulle ta bort det snygga bandaget jag lyckats få till.

så fru Olin tog av bandaget, sövde sin guldklimp, och snodde på ett nytt bandage när han sov istället

undrar om han blir förbannad när han vaknar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar