fredag 29 augusti 2008

Nu hör hela Hossmo när det städas hos Olins

Efter ett par dagars motgångar.....(ja, det har i alla fall känts så, jag har tagit åt mig av saker som jag annars bara skulle ryckt på axlarna åt) så fick Fru Olin nog i eftermiddags!

Hade legat och lyx-vilat min ordinerade vila och skulle bara dammsuga upp grus som kommit in på vårt sovrumsgolv. så jag går efter dammsugaren. startar den och börjat dammsuga. men tro inte att gruset försvann! Nej, det var inget sug i dammsugaren. och POFF så stod hela jag i ett gigantsikt dammoln.... då släpper påsen inne i dammsugaren IGEN (ja det var inte första gången kan jag säga) och senast vi dammsög hade Lenny dammsugat ut all gammal aska från vintern i braskaminen pga att sotaren skulle komma..

så där stod jag i ett askmoln och sovrummet var betydligt smutsigare än innan jag hämtat dammsugaren.

förbannad ringer jag MAXI där dammsugaren är köpt och berättar ilskt om händelsen. kvittot hade jag duktigt nog satt in i kvitto-pärmen. kör och hämtar Sigge på förskolan, kör direkt vidare till MAXI och lämnar igen en askgrå dammsugare (jo påsen hade jag tagit och och slängt  och sen försökt skaka ut alla överbliven aska)

tar pengarna tillbaka och går in och letar efter en ny, hittar ingen jag vill ha utan går vidare till JULA. där finns på erbjudande en PÅSLÖS dammsugare. och efter historerien med en exploderad askfylld dammsugspåse så tyckte jag det var genialiskt. köpte den  och körde till mina föräldrar.

Pappa kollade lite på dammsugaren och godkände den faktiskt trots påslösheten. väl hemma skulle jag testa den såklart genom att suga upp askan som den förra dammsugaren spritt ut. och jäklar vilket drag det var i dammsugaren.

Men man blev ju döv på kuppen! Vilken ljudvolym den hade! Hela Hossmo dike kommer höra när Olins dammsuger, det är en sak som är säker......

den nya modellen jag köpt, en påslös men bullerskads-riskabel variant på dammsugare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar