torsdag 14 augusti 2008

Gott! - sa Sigge

härom morgonen har Sigge lyckats peta ner sin flytande Panodil-flaska från skötbordet och dessutom få upp den barnsäkra korken, som man måste trycka och skruva samtidigt!

han kommer ut i köket där jag står och fixar frukost.

och Klunkar flytande panodil för barn.

-GOTT! säger han.

Jag tar flaskan ifrån honom uppskattar att det är ca 15 ml kvar i den. den har rymt 100 ml från början och jag tror att vi använt kansek 30 ml av den.... läser

snabbt hur mycket en flugviktare som Sigge får ta som dos. - 5 ml var fjärde timme!

räknar snabbt i huvudet och kommer fram till att han tagit kanske 10 ggr den rekommenderade dosen....

upp med sonen under vänstra armen, över vasken i köket, in med ett par fingrar i halsen på honom och håller tills han spyr........

Problemet fixat.

Vad Sigge sa om behandlingen ?
"bort mamma fingern", sa han när jag stoppade ut mina fingrar ur hans mun efter att Panodilen återvänt ifrån hans mage...

Tur att man är handlingkraftig och inte kvackelmagad..

Nu har jag låst in all form av medicin i ett badrumsskåp istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar