måndag 11 augusti 2008

kastas in i verkligheten....

första dagen på jobbet och man kastas in i verkligheten. vi gick en halvtid kort idag på min avdelning. barnen kom tillbaka efter sommarledigheten ocoh så är vi ett helt nytt arbetslag med två helt nya kollegor.

På grannavdelningen var 1 av 3 personal där. 11 barn varav 10 var nya på avdelningen och "halvnya" för personalen. En personal var sjuk (vilket man givetvis inte kan hjälpa, krya på dig J!, du brukar ju läsa bloggen säger du, även om du aldrig ger dig tillkänna genom att kommentera.......haha) .

Och i morse kommer A in på grannavdelningen och berätar att hon fått annan tjänst på annan förskola och börjar omedelbart, IDAG. sen gick hon till sitt nya jobb...... GRATTIS A, jättekul för dig verkligen!- Men kommunen är inte snabb alltså. Här tillsätter man en tjänst ena dagen och sen börjar man nästa. och tänker "låt de andra stackarna lösa saken bäst de kan...."

Åh.....och jag och min nya kollega Petronella satte oss i inskolningssamtal tillsammans med nya föräldrar utan att knappt ha hunnit hälsa på varann innan. Det känns inte toppen att börja så här....

Men Grattis Agnetha till din nya tjänst, den var du gott värd!!!

(du läser ju också min blogg säger du,)

upp till bevis nu Johanna och Agnetha!, visa er närvaro genom kommentarer i bloggen. det gillar jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar