lördag 23 augusti 2008

testar igen

100 saker om bara mig

100 frågor och svar, bara om mig. =) Vad gör man inte för att skingra tankarna!

1. Tre namn jag lyssnar till?
Eva, mamma och Fru Olin


2. Någonting jag tycker om med mig själv?
- Jag har tålamod och kan vara lugn och sansad i de flesta lägen.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv?
- att jag är konflikträdd

4. Detta är jag rädd för?
- ofrivillig ensamhet

5. Tre saker jag vill ha varje dag?
- kaffe, snälla ord och tillräckligt med tid

6. Tre saker jag absolut inte kan göra?
- tycka att fiskar är trevliga djur, saker som strider väldigt mot mina värderingar, sjunga!


7. Detta tycker jag om att göra?
- umgås med människor jag gillar.

8. Detta vill jag göra just nu?
- ha en mysig familjehelg

9. Bästa känslan?
- när man är nöjd med sitt liv

10. Värsta känslan?
- när man blir missförstådd

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har?
- Rolig, omtänksam, romantisk, kärleksfull, seriös. (snor Minnas svar delvis)


12. Är jag kär just nu?
- JA


13. Jag vill gifta mig?
- är gift


14. Följande saker vill jag göra innan jag dör?
- Resa mer och våga mer

15. Min käraste ägodel?
- Eftersom jag inte kan se Sigge som en ägodel, så blir det väl Samba.....

16. Något jag vill ha i present:
- handplockade blommor!

17. Detta har jag på mig just nu?
Jeans, top och trosor


18. Favoritkläder?
- Jeans och ett linne

19. Favoritdjur?
- hundar

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest?
-winnerbäcks låtar är bra, eller annan musik som har ett budskap i texten. musikstilen kvittar egentligen.

21. Favoritlåt just nu?
- ingen särskilt favoritlåt


22. Roligaste ämne i skolan?
- hemkunskap och psykologi

23.Tråkigaste ämne i skolan?
- matte, fysik och kemi (konstigt nog de ämnena jag hade högst betyg i)

23. Stjärntecken?
- stenbock

24. En bok jag gillar?
- oj, många, måste tänka!

25. En film jag älskar?
- måste tänka, är egentligen ingen filmmännniska


26. Favorit tv-program?
- ser väldigt lite på tv

27. Favoritdoft?
- just nu en ros-parfym jag köpt, vet inte namnet

28. Detta äter jag gärna?
- ostbågar


29. Dricker helst?
- Kall Öl, Loka smultron eller gott rödvin

30. Favoritgodis?
- choklad, djungelvrål

31. Hit vill jag gärna åka på semester?
- afrika, en öde ö på ett varmt ställe....

32. Färg på mina ögon?
- blå

33. Min längd?
- 163 cm. tror jag


34. Jag tror på:
- ärlighet


35. Jag spelar?
- att allt är bra ibland, även om det inte är det, tyvärr

36. Person jag beundrar?
- De personer som vågar erkänna sina känslor och rädslor. och som vågar vara ärliga i alla lägen!

37. Så här bor jag?
- i ett rött hus i Hossmo dike

38. Antal döda krukväxter i hemmet?
- hälften av dem jag har

39. Det här tänder mig?
- rätta stunden

40. Det här gör mig avtänd?
- klumpighet.

41. Favoritfärg?
- Svart

42. Favoritcitat?
- oj måste tänka

43. En hemlighet jag vet?
- kan jag väl inte skriva här!

44. Bästa present jag fått?
- vet inte, har fått många..


45. Senast köpta skiva?
- har inte köpt en skiva på flera år

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är?
- helheten, retar mig mest på detaljerna

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
- min knöliga näsa och gula tänderna

48. Udda förmåga/egenskap:
- väldigt vig åt vissa håll, totalt ovig åt andra!

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
- ensamvarg! haha

50. Vad lyssnar du på just nu?
- datorns surrande, hundens snarkande

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
- kräftskiva ikväll, fixa lite hemma

52. Var är dina föräldrar födda?
- I småland båda två. Emmaboda resp Fagrasjö

53. Vad är det senaste du installerade på datorn:
- nåt elakt virus tyvärr.......troligen.

54. Vilken är din favoritrestaurang?
- olika beroende på vad jag är sugen på

55.När badade du i en pool senast?
- räknas bada fötterna, då var det hos Annika i Eslöv

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
- Ja.

57. Hur många barn vill du ha?
- två eller tre


58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
- riktigt skrikig hårdrock eller fånig hiphop

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
- nä, inte ännu, men jag röstar alltid

60. Vad har du för TV-kanaler?
- många, vet faktistk inte alla

61. Har du åkt moped någon gång?
- Ja.

62. Har du busringt någon gång?
- ja nån gång

63. Har du fått felparkeringsböter?
- ja tre gånger, första gången samma dag jag fick mitt körkort!

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
- Nej, jag tror inte det!

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
- Thailand

66. Har du en egen trädgård?
- Ja

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
- mumintrollet gillar jag

68. Kan du alla orden i nationalsången?
- Vet inte, tror det

69. Badkar eller duschkabin?
- Definitivt badkar

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
- har nog inte sett en hel film senaste månaden

71. Favoritpizza?
- en riktigt smarrig quattro formaggio

72. Chips eller popcorn?
- popcorn

73. Vilken färg på läppstift använder du?
- helst svagt rosa eller bara ofärgat

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
- nej kan man det?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?:
- nej

76. Apelsin- eller äppeljuice?
- Apelsin.

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
- Lenny, file mignon

78. Favoritchoklad?
- toblerone


79. När röstade du senast?
- Senaste valet


80. När åt du en hemodlad tomat sist?
- nu i somras nån gång

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
- ja i hundtävlingar.

82. Är du bra på matlagning?
- ja

83. Klarar du att tanka själv?
- Skulle det vara svårt

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?
- Nej.

85. Pepsi eller Coca Cola?
- gillar inte egentligen läsk

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
- hade snickarbyxor i våras....var utklädd till "Sune snickare" när vi spelade teater inför barnen

87. Vad var det senaste du handlade?
- oj det var ett tag sen

88. Har du kräkts offentligt?
- ja

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
- Kärleken såklart

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
- vet inte, tror alltid det växer fram

91. Har du ringt något betalnummer?
- Ja

92. Kan man vara vän med sitt ex?
- ja, det tror jag, man har väl varit vänner en gång i tiden om man haft ett förhållande.......

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
- det var nog min man

94. Hade du mycket hår som liten bebis?
- Nej

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
- har ingen mobilsvar

96. Vad har du i din väska?
- Plånbok, kamera oftast, mobilen (om jag kommer ihåg den) och diverse andra saker.......

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
- favorit och favorit, dricker alltid 5 klunkar vatten, nån form av tvångstanke.

98. Vad är du tacksam för idag?
- att jag är frisk och att min familj mår bra

99. Var hittade du den här listan?
- hos Minna

100. Har du varit ärlig när du besvarat frågorna?
- Ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar