onsdag 20 augusti 2008

såna här saker händer ingen annan än mig...

Jag var i Smedby hos mina föräldrar för ett par veckor sen. Är ute på tomten och säger till min pappa att han ska gå och kolla en sak i gula faran. Den är olåst och står på gatan utanför deras garageport. Sen går jag in, igenom huset och efter ett par minuter går jag ut genom den vanliga ytterdörren istället.

Lägger märke till att det böjrat blåsa rätt rejält, samtidigt som jag ser gula faran rulla förbi porten i sakta mak. Tänker, jaha nu är pappa i bilen. Men ingen sitter där! Vinden har tagit tag i lilla bilen och glömsk som jag är har väl inte jag lagt i handbromsen (van som man är med automat...). Utan jag får snabbt springa ut till bilen, hoppa in i den (tur att den var olåst ju) och lägga i bromsen.

Haha, sånt händer bara mig och lilla gula faran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar