tisdag 11 augusti 2009

dum dummare expedit

Idag på kupan var det en så dum expedit.

Jag skulle betala med kort i sån chipstation. sätter i kortet. trycker koden, tror att jag kan ta ut kortet och råkar ta tag i det lite för tidigt så köpet avbryts.

det står TRANS AVBRUTEN i displayen

jag ber om ursäkt för att jag råkat dra ut kortet, och säger till expediten vad det står i displayen.

Hon fattar inte....

tar kvittot som kommer och väntar på nästa kvitto (det där som normalt sett kommer om köpet går igenom)

men det kommer ju inget eftersom köpet är avbrutet.

då suckar hon, tittar surt på mig och säger:

"åh, nu när du ryckte i kortet, så fastnar kvittot inne i apparaten. rullen fastnar liksom då.....(som om det hade nåt samband liksom?) och så petar hon med en penna för att försöka få upp ett kvitto som inte skrivits.

jag förklarar ännu en gång att det stått att köpet avbrutits, men hon fattar inte,...

fortsätter peta med pennan och säger

"nej det är bäst jag går efter Åke, så han får hjälpa mig."

så hämtar hon en gubbe som kommer och tittar på kvittot och säger det jag redan sagt två gånger.

DÅ FATTAR HON; när ÅKE säger det!

och säger till mig

"köpet gick inte igenom, du måste sätta in kortet igen"

jo det var precis det jag försökte förklara ett par gånger nyss, tanta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar