måndag 10 augusti 2009

Fynd

Idag har jag fyndat och gjort en god gärning samtidigt. Jag har handlat på kupan, Röda Korset här i Kalmar. När vi gick in frågade Sigge varför de hade doktors-flaggor utanför...(haha, han är så söt)

När jag stod där och kollade så hörde jag dem berätta för en annan kund att pengarna bland annat går till att ge alla gamla på hemmen en julblomma och sånt där, tänk va bra att såna butiker finns!

Jag handlade för 276:- totalt och kolla vad jag fick för de pengarna:

Sigge fick välja nåt han önskade, han valde en skällande hund för 25:- och

en handdocka av pippi långstrump för 5:-

Sen plockade jag ihop 5 vhs-filmer till honom för totalt 10:- ( det är såå bra att ha kvar videon när man får barn, det är jag och Akiz som fattat det!)

2 par skor i absolut nyskick för 35:- /paret

En lära-gå-hjälm med barbaskön för 10:- (ja, jag vet att jag skrattat åt såna där hjälmar förut, men med en sån Vilde i hemmet som Elton tenderar bli kan den nog komma till användning

kjol till mig själv för 10:-

Po.p skjorta för 10:- till sigge

brun bomullsklänning från Indiska till mig själv för 10:-

jeans-klänning från H&M till mig för 10:-

Kavatskor i nyskick för 10:-

Baby björn bärsele för 40:- (att ha som extra liggandes i bilen)

svart täckväst till Sigge till hösten

6 ikeamuggar för 1:-/st

och sist men inte minst en BRIO kombivagn med regnskydd, insektsnät, fempunktssele, solparasoll och liggdel för 100:-

här är liggdelen, selen och parasollet....

Tänk vad man kan fynda! och skänka små gamla tanter och gubbar en blomma till jul, istället för att gynna de där som bara skor sig själva för alla pengar.......

Vad jag vet är det jag och Akiz som tömmer secondhandbutikerna i den här stan, det är vi som slåss om fynden! och idag tycker jag att jag fyndade ordentligt,,....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar