tisdag 18 augusti 2009

udda nöje.......

......ett av mina udda nöjen varje vecka är att läsa "läsarnas bästa tips" i min mammas Allers.

Det är (mestadels, förlåt om jag generaliserar) pensionärer som skickar in sina tips dit, och ibland så skrattar jag åt dem, och ibland är det jättebra tips!

Men det värsta jag läst var en tant som tyckte hamburgerbröden var för dyra, så när hennes barnbarn kom på besök serverade hon hamburgare, sallad, och tomat i MELITTAFILTER.... Det framgick aldrig om barnbarnen tvingades äta filtret, men jag hoppas inte det.....

Och nu sist...

En som skrev att man inte skulle slänga sina övermogna bananer, utan skala dem och klyfta dem på längden och lägga dem på tork över ett element eller i ett soligt fönster....tills de blev bruna och sega.. Sen kunde de ätas som godis, tydligen.

Men Herregud!!!!

Över min döda kropp att jag skulle äta det där "godiset".

Och att ha dem liggade i fönstret sen, vilken bananflugelockare...

Dags att skicka in Lindas bananflugerecept till Allers, kanske kommer finnas en och annan läsare som lär behöva det efter sin godistillverkning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar