fredag 14 augusti 2009

Gårdagen

Igår efter frukost begav vi oss till Rockneby Marknad. Där gick vi en runda tillsammans med (ja eller vi gick lite ihop på distans kan man säga) Micke och Sofi. Sigge var rätt gnällig, vädret var lite opålitligt och det fanns inget vidare att ha på marknaden egentligen. Sigge fick åka en karusell - sån han åkte på Kalmar marknad för ett tag sen. Vi träffade mina föräldrar och de köpte honom en Byggare Bob-ballong.

Barnen fick en peng av snäll S, som vi också mötte för att köpa nåt för, men när vi kollade i leksaksstånden var det inget sådär som Sigge blev jätteentusiastisk över, så vi bestämde att vi ska åka in en dag till stan istället och köpa nåt kul.

Vi stannade och tog en kaffe hos Micke och Sofi och sen körde vi hem och åt lunch.

Efter det hämtade Lenny kusin Annie och Kerstin eftersom de lovat vara barnvakt på kvällen åt oss, så vi fick en kväll för oss själva. Jättelyxigt!!

Vi började med att gå lite i butiker, Lenny hittade en snygg anorak på rean på PM för bara 249:-.

Sen gick vi på bio, vi hade gratisbiocheckar och såg "sommaren med Göran" den var bra och sådär pinsamt rolig. det roliga var att jag träffade så många jag kände där i biosalongen, vilket sammanträffande att så många man känner går på samma föreställning liksom?

därefter gick vi till Ernetsto trattoria (eller vad heter det??) jag åt pasta med oxfile i gorgonzola (men det smakade faktistkt bara svamp, jag vet inte om de hällt på fel sås på maten eller, men jag gillar ju svamp så jag brydde mig inte om att klaga, Lenny beställde in en pizza Quattro Formaggio, men den var också en besvikelse faktiskt ) men själva grejen att bara gå ut och äta - det är ju riktig lyx

vi avslutade med en öl / ett glas vin på Krögers, sen fick vi skjuts hem....

Tack snälla för barnvakten och hjälpen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar