måndag 8 februari 2010

Det här med "dagens outfit"

På bloggar runt om kan man hitta "dagens outfit".

Jag förstår inte?
Dagens?

Menar ni att det är möjligt att ha samma kläder på under en hel dag?

Och att sen kunna ha samma jeans tex dagen efter?

Nu pratar jag bebis-outfits. Som många lägger ut och visar på sina bloggar.

i min värld, där skulle jag få införa "timmens outfit"

Här kör vi otaliga ombyten varje dag. Och nu har ändå kräkeriet blivit bättre.

Men hemma går Elton oftast runt i blöja och strumpor.

Vad skulle mode-bloggrna säga om det?

Dagens outfit:

Blöja stl 9-15 kg från Euroshopper (78,90) paketet

Strumpor, (visserligen nerspydda), stl 19, arv från storebror.

Hur hippt är det?

Är det inne eller ute?

Rätt ute va? Jag är rädd att det

Eller den här:

dagens outfit: För liten tröja, hittad längst ner i skötväskan, i brist på annat. stl 68, fast barnet egentligen drar 74. Nerdreglad till bristningsgränsen, vilket inte bekommer galen bebis nämnvärt. Inhandlad på rean på Coop Forum -06. Väl använd av storebror så tokigt tvättblekt. Dessutom tvättnoppig i halslinningen.

Som assocear: en tejpad panna, (rester av en dust med köksskåpet.)

Hur chict är det?

(tack Minna för bilden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar