söndag 7 februari 2010

Hörselkåpor?

Är det ok att som mamma gå runt med hörselkåpor för att på så sätt underlätta i vardagen.

Just idag är en påfrestande dag.

Jag är trött.

Sigge frågar miljontals varför-frågor hela tiden och jag tror inte det gått 10 s av tystnad från hans sida. Han pratar sammanhängande hela tiden här hemma... och frågar om allt. Som en svans efter mig, vägrar leka själv.

Dessutom hällde han ut en påse popcorn över hela vardagasrummet nyligen.

Elton har vaknat på fel sida. Han har skrikit och skrikit och skrikit.

Det sjunger i mitt huvud just nu.

Just nu kör jag metoden : ignorera påfrestande ljud

Har typ testat alla andra metoder tidigare.

Den verkar inte fungera. Så nu ska jag köra på: Låt maten tysta mun

Den tror jag på, om än tillfälligt.

Jag är en sann optimist

Men en småbarnsmammatrött optimist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar