torsdag 4 februari 2010

Sigge har då alltid svar på tal

Igår åkte jag och barnen som sagt ut till Sarah för lite lek och fika. Jättetrevligt. Även om Sigge hade en sån där dag när han var väldigt blyg och helst ville sitta i mammas knä hela tiden :(

Det händer ibland, och brukar släppa efter ett tag. Men igår var han lite svårflörtad...... Bättre lycka nästa gång.

Men söta, ljuvliga Annie, med sina härliga underbara korkskruvslockar försökte få igång honom. Fast som sagt, det gick lite trögt.

I bilen hem frågade jag Sigge varför han var så blyg när Annie vill leka med honom.......

" jag tyckte hon hade lite konstigt hår mamma, lite stort, då blir jag blyg"

"men nästa gång ska jag inte vara blyg"

Nä, just det, underbara unge. Du har ju alltid svar på tal, och de där ljuvliga lockarna som kan förföra vem som helst, de vänjer du dig säkert vid......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar