onsdag 23 februari 2011

Jag är tydligen en riktig torpare-jänta och en SNULTARE!

"än är den siste dåren inte född" 
Så sant som det är sagt. Eller skrivet, kanske jag ska säga. Av en lustigkurre som jag stött på, på tradera.
Jag hade inte kunnat skriva det bättre själv

Hela denna soppan har varit ett litet glädjeämne under dagen. Jag har liksom gått och små-lett så där lite grann.
så här var det:

Lenny rensade sin garderob och rensade ut fem par Jack & Jones jeans i fint skick. Jag la ut dem på tradera. Fick alla jeansen sålda. under tiden auktionen pågick kontaktade en budgivare mig och skrev:
" jag har budat på ett par jeans hos dig, är det dam- eller herrjeans?"
jag svarade då att det var herrjeans och att de faktiskt låt i kategorin HERRKLÄDER. "Bra!" svarar lustigkurren.
När auktionen är klar mailar jag ut betalinfo. och får ett svar av lustigkurrens pappa (!!), som skriver:
"min son har vunnit en auktion på jeans av dig, han är rädd att det är damjeans och vill inte gå i damkläder, är det damjeans?"
jag svarar tålmodigt  " nej, som jag skrivit till honom är det HERR jeans , det är min mans gamla jeans och de är köpta på Jack&Jones"

Fick ändå inga pengar, så den 14:e mailar jag att om jag inte hör av köparen inom tre dagar, tänker jag ge negativt omdöme, samt starta om auktionen. Fick svar samma dag: "nej jag ska betala nu"
8 dagar senare - inga pengar. Jag startar om och ger neg omdöme där jag skriver " har ej fått betalt trots påminnelse". Sen la jag upp lite andra auktioner på tradera.

Sen satt cirkusen igång! Hahaha. Så kul!
Inatt (!) har lustigkurren sänt mig fyra mail. och han har fortsatt under dagen idag.

Första mailet såg ut så här:

Fy  fan var dåligt.
Jag mailade..Och frågade om det var..Herr jeans.
Men fröken var så tyngen att ge ett dåligt omdöme. 
Fick jag svar på min fråga...?
Men var så vänlig att skriva  NEGATIFT..
Nästa gång skriv att det är jeans..TILL EN DAM. 
OCH Gå då in på rätt sida.
På TRADERA MATMARKNAD.
Ha ett bra liv.. Om hon blev lyckligare 
Med att ge negativt. ..
Än är den siste dåren inte född..
 
JA BÄTTRE EN KÄR VÄN I SKOGEN 
EN SOM INTE VET NÅGOT..
JA DET BLEV DU MIN TORPARE JÄNTA...
OBS.. Så här skriver man jeans till dam..
Eller herr..Kan det vara så svårt.. 
Men pengar vill ni ju ha på konto.. 
SNULTARE.

 
Mail nr 2
KAN DET VAR SÅ JÄVLA SVÅRT 
ATT SKRIVA OM JEANSEN ÄR TILL DAM ELLER HERR..
OCH  ATT GE MAN NEGATIVT..
SÅ FÅR MAN SAMMA SVAR.
PÅ TRADERA MATMARKNAD..
OBS. UNDRAR BARA OM 
JENSEN ÄR NY TVÄTTADE..
FRÖKEN..
ÄR DOM TILL DAM ELLER HERR???
SKRIV DET DÅÅÅÅÅ.
TREVLIGT ATT FÅ RÖTTTT.
Sen började lustigkurren kommentera mina nyligen upplagda auktioner:
ett par stövlar jag lagt ut:
ICA TAR 149- FÖR DOM. JA PÅ REA.

 
samt ett par barnjeans:
TREVLIGT ATT MAN VET ATT DET ÄR ST 74.
MEN VEM VILL KÖPA ....
JAG SKULLE TÄNKA MIG MAX 2-
JA OM DOM VAR NY TVÄTTADE???????
 
HA DET BRA FRÖKEN NEGATIV..
 
Så härligt ändå att det finns fantasifulla människor som 
liksom offrar sin nattsömn för 
att hitta på skällsord åt folk som man retar sig på.
Som tycker att just torparejänta är ett ord som 
beskriver en riktig snultare som mig.
härligt! kreativt! oväntat!
I love it!!!
Tack för dagens nöje CHRISTOFFER I MÖLNDAL!

5 kommentarer:

  1. Hhahhaha!! Dagens garv!! Underbart! Och så konstigt att man rynkar ihop hela pannan när man läser. Hur får han ihop det??

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, snacka om att anstränga sig till det yttersta och ändå inte lyckas med förolämpningarna!!!

    SvaraRadera
  3. OJ min kommentar kom inte med. Vilken människa.. han verkar inte ha mycket till roligt liv!!!

    SvaraRadera
  4. Tja... vad säger man. Det låter som du fått ett troll på halsen.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

    SvaraRadera
  5. Ja du *Eva. Nötter finns det gott om i denna värld och det här var ju ett riktigt bra exempel. Han skulle kanske behöva gå en kurs i hur man lär sig skriva för det var inte lätt att få ihop det. Kan du inte maila tradera och be dem ta bort idioten. Du kan ju bif dina mail. Men skit i att svara honom för det är ändå ingen ide och då får han mer vatten på kvarnen.

    SvaraRadera