måndag 28 februari 2011

Tredjepriset

I fredags var jag på bild i både Östran och Barometern. Östran hade även med ett av mina foton på bild. Kul.
Anledningen var att jag hade vunnit tredje pris i en etapp i Kalmar kommuns fototävling "som jag ser det".
Så i torsdags förra veckan var jag i Stadshuset och fick motta en förstoring av min bild, en bok, ett presentkort på Expert och ett diplom med en fin motivering:
Min bild kommer även hänga på stadsbibblan och kalmar läns museum framöver. och just på museet får ni gärna gå och rösta på just min bild, för fortsatt chans till finfint pris! ( om ni gillar den förstås)






















Motiveringen :
" Även på landsbygden finns kyrkogårdar. Bilden förmedlar en mystisk känsla där bruntonen i bilden  hjälper oss att associera till den mörka hösten, och kyrkogården till tankar om döden och livet som möts i ett märkligt ljusspel. I skuggan går ett allvarsamt barn men längre bort finns också den upplysta vägen upp mot gravstenen och korssymbolen"

(Det måste vara första gången någon kallar Elton för allvarsam.)
Men kul att få cred för vad man gör!

2 kommentarer: