tisdag 15 februari 2011

Till Sara:

Du ville jag skulle blogga om något recept jag testat och gärna lägga upp nån bild till:

i fredags improviserade jag i köket och lagade något riktigt gott:
Vildsvinsfärs-biffar med vitlöksostsfyllning

Då jag gjorde lite hur som helst så har jag inga exakta måttenheter, men ungefär så här gjorde jag och de blev väldans goda.

Jag löste upp ströbröd i rödvin. Rev röd lök. Blandade detta med 500 g vildsvinsfärs. Ner med 2 ägg, salt och peppar, hade i soya och lite timjan. Blandade i tomatpure och dijonsenap. Gjorde biffar. Fyllde med krämig vitlöksost. Stekte i pannan.
Till detta värmd CremeFraiche Gourmet med timjan-kryddningen (minns ej vad som mer är i den sorten, men den var väldigt god till) och så potatis i ugnen till.

I glaset: Rött vin...

1 kommentar: