onsdag 15 juni 2011

Barnvakt och tjuvade lite foton

I söndags jobbade mannen. Jag var barnvakt åt H och M. 5 resp 1 år gamla.
Sigge och H lekte bra, och jag passade på att låna lilla M som fotomodell ett tag. Se lite bilder nedan. Efter ett tag satte Elton igång med "jäklas-så-mycket-som-möjligt-leken" . Han lekte den med oss allihop, i varierande grad. Denna lek stimmade även upp Sigge som i sin tur fick med sig H lite grann på tåget såklart. M var mest bara nöjd och gick runt här och kikade och lekte med lite av varje,
Till slut fick jag spelet med stort S. Hojtade och gastade en lång ramsa där ord som "ut", "nu", skor" och "keps" var de mest betonade. Alla 4 barnen förstod mitt syfte och lommade något motvilligt ut i hallen.
Efter lite påklädande och ursäktande från min sida, där jag förklarade att jag bara tappade tålamodet lite och vi kommer nog få det mycket roligare utomhus i det fina vädret gick vi istället ut. Tog fram Eltons vagn till M, så att vi skulle komma ner till kohagen lite fortare och kunna leka.
Då minsann var det "min vagn!!!" och "nej" och "jag åka!"
Elton! som aldrig i sitt liv vill sitta i en vagn drabbades helt plötsligt av nån av avundssjuka påkommen scizofreni.
För minsann, kommer det en ettåring och vill låna vagnen då sticker kursen genast upp på vagnen omedelbums.
Lösningen var att Elton fick åka under vagnen i den där pack-korgen. M i vagnen. Och Sigge och H gick istället.
Vi hade det HÄRLIGT nere i kohagen vid ån. Kastade pinnar och stenar i ån, njöt av solen, och dämpade det uppbrusade humöret en aning (jag alltså)av härlig barnlek när den är som bäst......utomhus i naturen..
Här är lite bilder från eftermiddagen:















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar