torsdag 9 juni 2011

Lättat mammahjärta

Idag stod utvecklingssamtal för Elton på schemat. Det var pappan i familjen som gick då jag jobbade. En hel timme hade han suttit där och de hade pratat om Eltons situation. Det är alltid intressant att få en bild av hur förskoledagarna fungerar. Det är ju där han är så stor del av sin dag, det är där han lär sig socialt samspel, lek och så mycket annat. Det är viktigt att det fungerar där.

Elton har inte haft några som helst bekymmer att bli lämnad på förskolan, ever! Han springer rätt in och vinkar knappt, och så har det varit från första dagen. Skönt!

Och idag fick vi så goda lovord om honom, och det känns som en vinst på sätt och vis. Han fungerar så bra i gruppen och i verksamheten. I mångas ögon är Elton inte som andra.Det är han inte. Ingen är som alla andra, och varför skulle man vara det? Men uppfattningen att han borde anpassa sig och bli mer som andra, den delar jag inte. Bara för att man har sjutton myrstackar i brallan och är impulsstyrd utan dess lika, totalt orädd och halvgalen, ska man väl ändå accepteras som man är? Eller har jag fel?

Älskade lilla barn. Ditt driv och din energi kommer föra dig långt i livet. och VILJAN, det starka Viljan, den kommer visa riktningen....

2 kommentarer:

  1. Härligt han är som min Hedda ;0)) drt kräver lite extra som förälder men när man ser glädjen i detta så går det. E ska vara den han är han är skön bra och umderbar!!

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir! Inte utan att jag får torka en tår i ögonvrån. Ja, jag vet, jag är blödig!!

    SvaraRadera