lördag 11 juni 2011

Knasigt lördagsgodis hos Olins

Idag hade Sigge en kompis här. De lekte och jag hade lovat dem lördagsgodis. Så säger jag till dem att sätta sig i soffan alla tre (Elton också såklart). Sigge och kompisen sätter sig i soffan, Elton är alldeles för ivrig och kommer istället utspringande i köket där jag står och delar upp godiset i tre små skålar. Jag säger till Elton att han kan få gå in med godiset och dela ut skålarna när jag är klar. Vips så är Elton försvunnen och springer in i lekrummet till soffan. Jaha han sprang och satte sig och väntade han också tänker jag.
Men så hör jag Sigges kompis säga "tack" och sen Sigge som frågande undrar "vad är det här för godis?"

Jag går in i lekrummet.
Elton har norpat ett paket med buljongtärningar som jag lagt fram på köksbänken inför matlagningen jag tänkte ägna mig åt medan barnen knaprade godis. Han har frikostigt delat ut dem till Sigge och kompisen. Sigge sitter med sin buljongtärning och ser frågande ut, medan kompisen som bäst håller på att skala av folien på sin.

Underligt godis de bjuder på hos Olins!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar