torsdag 9 juni 2011

dag 13 – en låt som är guilty pleasure

Jag var för det första tvungen att googla på "guilty pleasure". Jag fattade inte vad som menades med uttrycket. Jag ska alltså länka till en sång som jag gillar, men skäms lite över att jag gillar.
Jag är inte riktigt funtad på det viset. Jag skäms sällan över sånger jag gillar, men förstår liksom att alla inte gillar samma sak. Jag länkar till en sång som jag tycker är underbart fin. Men jag säger sällan att jag är ett fan av personen som gjort den. Väldigt få människor säger att de är fan av Uggla, tycker jag. Ändå kan varenda svensson de flesta av hans texter?
Är Uggla guilty pleasure för folk?

För mig är han en kille, eller ja gubbe snarare, som möjligen kunde begåvats med en bättre sångröst, och vars sånger i mångt och mycket låter lite lika, och jag personligen tröttnar på dem fort. Men så kommer det ett sånt här guldkorn ibland, och då kan man väl inte annat än gilla honom:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar