söndag 4 maj 2008

byvandring och sol!

idag är det underbart väder. vi har varit ute och gått "bondgårdsrundan" som vi kallar en runda här i byn som tar ca 20 min, men idag tog den nog det dubbla. först stannade vi vid min kollega I´s hus och kikade på hennes underbart söta hundvalp Vera. Sigge klev ur in vagn och hälsade han också. sen ville han inte åka vagn mer!

så Sigge gick resten av rundan själv, och det fanns sååååå mycket att titta på.

Nu är det underbart väder, ett par vänner ska kika förbi med glass och sin lilla bebis lite senare..... just nu klipper Lenny gräset och jag har hängt ut tvätt.

Jag har hämtat min jacka som jag hade glömt bort, hade till och med fått påminnelse sms om att jag skulle hämta den, men jag är lite tveksam till om jag ska ha kvar den, den var nog snyggare på bild än i verkligheten. Fast 399:- för en skinnjacka kan man ju inte klaga på.....

nu är det byvandring här i samhället, hembygdföreningen ordnar. jag har berättat för mina föräldrar, får se om de går på det. det hade säkert varit intressant att lyssna på, men jag har en känsla av att det är mest äldre som går på det. bättre att skicka sina föräldrar och ta andrahandsinformation sen!

Sen ska Kalmar FF spela fotboll också idag, då kommer pappa hålla tummarna och lyssna på sportradion!

HEJA KALMAR...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar