tisdag 13 maj 2008

Match-referat

återigen har jag varit på fotboll, Lenny missade gårdagens träning pga jour så han spelade med i b-laget idag och de mötte Trekanten i just Trekanten, så jag körde dit och tittade och tog med barn och hund.

Första halvlek: Sonen upptäcker kiosken, pekar och säger nam nam. jag går till kiosken för att köpa en korv eller endast ett korvbröd till honom. de säljer bara godis. Sigge får inte äta godis, han får inget gott därifrån. Sigge upptäcker sandlådan. Sigge gräver i sandlådan, från sandlådan ser man bara halva planen. Tappar lite fokus på matchen..... Sigge upptäcker rutschkanan. därifrån är det ännu sämre sikt. En liten hund kommer, Samba blir som galen. drar i kopplet medan Sigge prompt ska åka kana. Samba hoppar upp på rutschkanan för att se den andra hunden bättre. jag kör ner henne, då bajsar hon på gräset, måste plocka, jag ger upp! går till bilen, Sigge ILLSKRIKER, sätter Samba i bilen, återvänder. domaren blåser av matchen, jag har ingen aning om vad det står.

Paus: Sigge sitter snällt i vagnen och dricker välling, två flaskor.

Andra halvlek: Sigge börjar gnälla samtidigt som domaren blåser igång spelet. vägrar sitta i vagnen, skriker NEJ när jag försöker muta med Pixi-bok. Släpper ner honom till sandlådan och rutchkanan. Vilda lekar, ingen fokus på matchen, Samba skäller i bilen. Sigge upptäcker att man kan springa mellan sandlådan och rutschkanan och balansera sand på en spade. det roar honom i ca fem minuter. sedan tar han BAJS-paus. Jag vägrar leta toa. Sätter honom illskrikande i vagnen, går till bilen, drar ett mess till Lenny att jag kört hem, och hoppas att någon vänlig själ kör hem honom (Lenny bad mig gå till Jonny, hans tränare och meddela om jag gick innnan matchen var slut, men jag tror inte han hade uppskattat om jag dragit Sigge Illskrikande runt hela planen för att meddela detta), kör hem, byter intorkad och tillplattad bajsblöja, lägger Sigge, förbannar mig själv hur jag kunde vara så dum att tro att jag skulle kunna se en match och dessutom också ha tid över att läsa lite bok (hade faktiskt packat ner en deckare under vagnen också....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar