lördag 3 maj 2008

upptinad!

Igår REGNADE det jättemycket. På jobbet var det klämdag, vi hade bara 10 barn från alla fyra avdelningarna. på förmiddagen gick vi ut i ösregnet och var ute en dryg timme tror jag. Iförda galonbyxor och gummistövlar. Jag fick testa mina nya gummistövletter som jag köpt på netto för 89:-!

Barnen älskar verkligen regn, och de "pölade" för fullt.(ni vet tvååringens ord för att hoppa i vattenpölar som jag bloggat om tidigare).

När vi väl kom in var ALLT blött. jag var blöt in på kläderna fast jag själv haft full regn-mundering.

sen åt vi och jag kom hem framåt eftermidddagen. När jag kom hem sov lille Sigge så både Lenny och jag gick och la oss en stund och vilade. Skönt. Men jag frös ändå när jag vaknade.

Sen bar det av mot Borgholm för fotbollsmatch. efter att ha stått ute ytterligare ett par timmar var jag helt genomfrusen när jag kom hem.

Vi tände eld i spisen, badade HETT skumbad och badade bastu. sen la jag mig under varmt täcke och sov gott hela natten. nu känner jag mig äntligen utvilad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar