torsdag 1 maj 2008

Drag-queen och Drag-show i Böle!

Jag bryggde kaffe och åkte ut till Lenny och Peter idag som en liten utflykt med Sigge. Till kaffet hade jag inga kakor, men däremot mashmallows.....

jag ber att få en vägbeskrivning och det visar sig att stället där de är och fiskar ligger låååångt ut i obygden utanför Böle, som ligger utanför Rockneby som i sin tur ligger utanför Kalmar (ja ni fattar att det var rätt långt bort)

Lenny beskriver att när jag kört en lååång bit på en grusväg så kommer jag se en bro över en fors. och där ska de vara. när jag tänker på en fors så tänker jag så här:

men istället är det en stillaflytande å de står vid. väl framme har sigge somnat så vi dricker lite kaffe och sådär. jag säger till lenny att han måste byta drag och bestämmer till och med vilket drag han ska sätta på sitt spö. och efter 5 min har han hugg, men fiskjäkeln släpper igen och lämnar bara ett bitmärke kvar i draget. (för övrigt samma drag som jag tog min 5kg gädda på sommaren -05)

jag kände mig som en riktig drag-Queen.

inte nog med det, strax därpå ställer Peter till med en riktig drag-show genom att kasta sitt drag rätt upp i en björk!

däruppe nånstans sitter draget!

sen fortsätter fiskandet utan resultat, jag förundras över klass-skillnaden på killarnas fiske-väskor. Lenny har sin söta lilla plastlåda från när han var barn med gnuggisar från kalle anka på och en sån textremsa med LENNY ANDERSSON på. innehållet är en salig blandning rostiga och fula drag.

Peters väska däremot är en sån där lyxväska i etage liksom med alla fina drag prydligt uppradade:

Fisket fortsätter ett tag till och den som fått mest hugg är nog Lenny tror jag, trots det usla kvaliten på utrustning. Peter lyckas med konststycket att fiska upp toppen på sitt eget fiskespö:

Sen vaknar Sigge, han äter smörgås med mes-smör, dricker pärondricka och ropar högt och tydligt "kom" till fiskarna.

Sen börjar det regna, Sigge och jag lämnar karlarna och åker runt mcdonalds hem (för någon smarrig regnbågsforell vågar man ju inte hoppas på att det bjuds på ikväll, nu äter jag i och för sig inte fisk.......men ändå)

och vad jag vet så står min käre man och kastar där än:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar