tisdag 21 oktober 2008

barnmorskebesök igen

Idag var det dags för det där extrabesöket hos barnmorskan jag fick gå på.

Äggvitan i urinen var borta! men däremot hade jag socker i urinen istället....så nu måste jag göra glukosbelastning nästa vecka.

Proverna jag fick lämna förra veckan var rätt Ok, men pga mitt dåliga hbvärde skulle jag nu testa BLUTSAFT ( drycken från helvetet). Och så ska jag lämna nya prover nästa vecka, och då ska jag också träffa läkaren.

Sen fick jag mina immuniceringsprover och eftersom jag är Rhnegativ måste jag lämna nya blodprover nästa gång hos barnmorskan.

Blodtrycket var samma som förra veckan. Hjärtljuden var ok.

Och SF måttet 23, vilket innebar att nu blev jag remitterad till specMVC för tillväxtultraljud.....

Tänk att få gå nån gång och allt är bra! vad skönt det skulle va.

Eller som min barnmorska sa:

"det är tur att du är sjukskriven, annars skulle du inte ha tid för alla kontroller och prover"

"ja, och att gå på apoteket" svarade jag

"och så är det tur att jag inte är stickrädd", sa jag också.

Man får se det positiva i saker och ting.

Visst är det konstigt, att ju sämre blod du har, desto mer vill de ha av dig???? var finns logiken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar