söndag 12 oktober 2008

helgen so far

Fredagkväll: Daniel och Jeanette skulle komma på lite mat. För att underlätta för Jeanette, som är hundallergiker, åkte vi till dem istället, med pastasalladen i en gryta, och hade en trevlig kväll. Sigge hade otrolig energi och somnade inte förrän sent i en lånad säng.......

Lördag: Lenny skrev tenta, jag åkte till stan för att försöka gå med Sigge på barnteater. Biljetterna var tyvärr slut, så det blev ingen teater. ( tråkigt, men jag kunde ändå ta beskedet att det var slutsålt till skillnad från en familj framför mig där både mamma och dotter blev så besvikna över att de blev utan biljetter att de började gråta....) Istället åkte vi och fikade hos mina föräldrar lite. Sen kom Lenny hem, han och min pappa begav sig ut på sjön och testade Henriettas flytförmåga. det gick bra, men nån fisk blev det inte. jag sov en stund under tiden. På kvällen åkte vi över till Färjestaden till familjen Jämtin, där vi åt pizza och såg matchen Sverige - Portugal. Sigge somnade inte förrän nämre midnatt...

Söndag: sov länge allihop pga den sena lördagskvällen. Fikade på stan med lite mammor från familjeliv. Trevligt. Sen åkte Lenny ut på sjön igen med Daniel. om de får nån fisk återstår att se, för han är inte hemkommen än..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar