onsdag 15 oktober 2008

Trött och övertrött!!

Igår handlade vi på Maxi. eftersom Sigge inte riktigt gillar sin potta, så köpte vi en sån toalettrings-insats istället som man sätter på toastolen, så att hålet blir mindre och barnen sitter stadigt utan att ramla i (det vore ju förfärligt...)

Igår kväll satte jag i den i toan för att prova.

Inatt när jag som vanligt halvsovande blev kissnödig, går jag in som i dvala, tänder och sätter mig på toan. upptäcker såklart direkt att något är fel. Det blev välidigt trångt om rumpan måste jag säga......haha

Imorse, kl 6 vaknar Sigge och kommer in till mig, Lenny har åkt tidigt till skolan. Jag börjar typiskt nog inte jobbet förrän 9, så jag vill helst ligga kvar ett tag.

Sigge hämtar doktorsväskan på sitt rum, och undersöker sin trötta mamma. Han lyssnar på hjärtat, ger medicin och sätter plåster på armen. jag får spruta också.

Vad doktor Sigge ställde för diagnos:

Jo, det var nog vanlig trötthet tror jag......

Sen gick vi upp och Sigge var så duktig och provkissade sin nya toa-ring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar