onsdag 8 oktober 2008

två glada mail.......

nu har både Lenny och jag fått mail med positiva besked. Lenny klarade sin tenta i gruppsykologi och jag fick godkänt på min första examinationsuppgift i PIM.

Det är också i PIM jag lärde mig göra det där fula självporträttet i det förra inlägget.

Idag har Sigge haft fotografering på förskolan. Första "skolfotot", väntar spänt på resultatet, även om jag vet att han kommer vara söt som socker på kortet - såklart!

Sigge var helt salig ikväll, han fick träffa både mormor, morfar och farfar på en och samma gång. Lenny var i Växjö och sover där i natt. Vi fixade lite våfflor i Smedby hos mina föräldrar, och svärfar, som hade tid över i Kalmar tills han skulle hämta E, kom och käkade....Sigge hade fullt upp att sysselsätta både "boffa" och "faffa". samtidigt.... när han gick hem fick han lite pengar av farfar att stoppa i sin spargris och det första ordet han sa när vi kom innanför ytterdörren här hemma var "grisen".....

han ska nog bli ekonom, min son, med tanke på finanskrisen just nu, som vill spara sina pengar i en porslinsgris...det är nog ett klokt beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar