tisdag 14 oktober 2008

Pastasallad och avbetalningsplan.

Ikväll har jag varit hos Linda, min kollega från fritids-tiden. Jag och Marie, vår tredje kollega, var där...

Linda hade gjort kanongod pastasallad. vi åt, babblade och drack kaffe.

Lindas dotter Saga hade klippt ut "presenter" till mig och Sigge från en reklamtidning. Sigge fick bilder från dvd-films-omslag på spöket Laban och Byggare Bob. Jag fick en urklippt avbetalningsplan från ett kreditföretag. I kuvertet som dottern Saga lagt "presenterna" i, låg också två kronor. Jag vet inte om det var ett bidrag till mig (med tanke på avbetalningsplanen) eller om hon ville ge Sigge lite pengar i present. men jag gav tillbaks mynten till henne och tyckte hon gott kunde behålla dem själv.

Men så gulligt av henne..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar