tisdag 7 oktober 2008

Sofis smarriga fläskfile

Sigge var en riktig charmör igår kväll. Han bjöd ut "tjejen" Clara på ett mysigt skumbad i badkaret....oj vad kul de hade. och oj vad blött det blev.

jag passade på att fråga Claras mammaa Sofi om receptet på den goda fläskfilen jag så frestande beskrev i ett tidigare inlägg.

jag tror det var nåt sånt här:

(Sofi, som är trogen läsare av min blogg, får väl protestera om jag beskrivit något fel....)

skär upp en fläskfile så att man sen kan rulla den som en rulltårta. blanda ihop en röra av getost, hackade soltorkade tomater och färsk basilika. bred ut på fläskfilen och rulla ihop. Klä in "rulltårtan" med lufttorkad skinka. Stek så att skinkan fastnar till på fläskfilen och lägg sedan i form. häll grädde och buljong runt om och stek i ugn tills klart!

MMMMMmmmmmm..........mycket gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar