torsdag 16 oktober 2008

köpa glass, säger jag!

Igår gick Sigge och jag in på ICA.

Sigge tog en sån där liten barn-kundvagn, som han älskar att köra.

Vi hann inte mer än in i affären förrän han säger:

"mamma"

ja, säger jag

"köpa glass, säger jag." säger Sigge

Nej, idag ska vi inte köpa nån glass, säger hans tråkiga mamma

"Jo, säger jag", sa Sigge

Det blev ingen glass........

Däremot attackerade han lösgodislådorna med spaden och plockade hejviljt  av de nedersta sorterna (de var de enda han nådde).

Och så ville Sigge köpa mjölk också.

"den bra", sa han och pekade på ett paket.

Men det blev ingen mjölk heller......

Hans mamma bejakade inte hans initiativ igår...

Men jag tror han klarade det bra, och när han fick tröstäta av det äckliga godiset han plockat, så blev mamma Olin förlåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar