tisdag 17 februari 2009

minimjölk i tuttarna

idag ringde bvc-sköterskan och undrade om jag kunde komma idag istället för på torsdag för att väga Elton. sagt och gjort. Jag hämtade Sigge, körde till mina föräldrar för de lovade att han skulle få vara där medan vi var på bvc. Där blev vi bjudna på supergod avokado-soppa. Sigge stannade hos "boffa" och klippte glassar och tejpade bilar. Han har även kommit på en ny lek där:

att rita motorer på papper, skruva isär bilarna med skruvmejsel, lägga i motorn och skruva ihop bilarna igen....(morfar är gammal bil-mek, kan man lätt ana va?)

Sen körde vi till bvc. Elton hade gått upp 220 gram på en vecka sist vi var där (vilket var mer än godkänt), men nu när han fulltständigt hänger vid bröstet hela tiden, hade han gått upp 40 g på en vecka...inte riktigt OK! så nu måste vi tillbaka på fredag och väga och amningsväga. dvs väga nakenvikt först och sen amma och sen väga igen för att se hur mkt han får i sig när han äter....

har jag minimjölk i tuttarna eller vad är det frågan om?

Sen körde vi runt apoteket, köpte Minifom (som jag hoppas ska göra under med Eltons oroliga mage), hämtade Sigge från morfar med idel övertalning och mutor (han vill aldrig hem därifrån).

Väl hemma förberedde vi lite mat eftersom Minna, Hedda och Hugo kom på besök.. vi åt falukorvs-hamburgare (förlåt Minna, visste inte att du inte åt falukorv...) och sen fikade vi på jättegoda semlor och nougatbollar resp chokladbollar från danska wienerbageriet! mums!!

Elton fick jättefina kläder också!!!

Barnen lekte för fullt, och med hjälp av Nicke Nyfiken på dvd fick Minna och jag en pratstund för oss själva också...

Och Minna hade en superduperbra effekt på Elton som sov som en stock i hennes famn..., direkt hon åkte började han gråta och stöka igen och har sen varit orolig hela kvällen.....

Nu ska jag strax gå till kojs.. sliten småbarnsmamma behöver all sömn som erbjuds!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar