måndag 9 februari 2009

tränat mig i att åka rulltrappa...

idag skulle jag åkt in med båda killarna till stan och fikat med Akiz och Nettan. Men sen kom jag på att jag ville göra några ärenden på stan. och att jag faktiskt är jätteosäker på hur man gör när man åker rulltrappa med barnvagnen... och sen med båda barnen.

jag lämnade istället Sigge hos mina föräldrar en stund, han skulle "klippa glassar" med morfar. sen körde jag och Elton in till stan. köpte bla en amingströja på H&M för 158:- . och jag tränade mig verkligen på att åka rulltrappa med barnvagnen. första gången jag skulle åka nerför hade jag Elton i bärselen på magen bara för att jag ville testa först utan barn i vagnen...haha... men det gick ju utmärkt, efter ett par vändor upp och ner på H&M.

Sen gick jag till Königs och fikade med systrarna Lund. Åt en jättegod skagen-baguette, loka och köpte med mig semlor hem till mina föräldrar.

När jag kom till Smedby hade Sigge klippt hela bordet fullt med glassar, och han visade mig konster med studsbollen, som han och morfar övat på....

haha de är för roliga morfar och Sigge.

pappa för förresten skrivit i sitt msn-meddelande:

"mitt barnbarn Sigge är min bästa lekkamrat och mekaniker",

nu berättade mamma att han hade varit orolig att Elton skulle ta illa upp, men jag har inte hört några protester från hans håll faktiskt...haha

Förresten, semlorna var kanongoda. men nu har jag ätit två semlor på två dagar, så nu får det nog räcka på ett tag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar