fredag 6 februari 2009

varför mamma inte vill skriva till mig över msn

mina föräldrar har messenger på sin dator. mamma vägrar däremot att kommunicera över msn.

pappa däremot är nu riktigt duktig och kan till och med sända filer till mig nu.

när jag frågade mamma vad det var som var så jobbigt med msn så svarar hon:

"jag hittar ju inte tangenterna när jag ska skriva och det tar sån tid. och det blir ju inte bättre av att du sitter och mäter hur lång tid det tar för mig att svara och påpekar det hela tiden"

--??? , vad menar du? svara jag. Det har jag väl aldrig gjort.

"jo jag har sett att du skrivit det i fönstret.....typ ---si och så länge sedan sista meddelandet skrevs......."

- ja men snälla mamma, det är ju inte jag som sitter och räknar tid, det är ju själva programmet........

och mammat trodde det var jag som skrev det där längst ner för att reta henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar