söndag 8 februari 2009

späckad dag...

Efter en relativt lugn natt, gick vi upp. åt frukost. gjorde oss i ordning i lugn och ro. Sen fixade Sigge och Lenny iordning en cykel, som Lenny kommer behöva ha nu när han ska bli tåg-resenär på prov en månad....

Sen gick Lenny och Sigge ut och cyklade med Sigges cykel och vagn en runda i byn.

Jag och Elton körde in till stan, fikade på 4kök med Akiz, Nettan,

 

bilderna är ärligt snodda från Akiz blogg.....

Johanna och Sara. 4 med magar, och så jag med en bebis!!! Elton var så snäll och skötte sig utmärkt på fiket. Jag premiäråt säsongens första semla, men den var ingen höjdare....

Sen träffade jag kollegan Johanna utanför fiket, och pratade en liten stund. Så här många känningar vet jag inte när jag såg sist.

Efter det körde jag hem. Vi lagade lite mat, fläskkotlett, ris och bearnaise-sås.

Lite senare kom Clara, Wilma, Sofi och Micke hit. Vi har inte setts på evigheter pga alla sjukdomar....Elton fick en jättefin brun retro-aktig dress och Sigge fick fina boxershorts.. Dessutom fick Elton en Kalmar FF-napp... passar ju bra när han  har ff-dressen på sig!! Och vi fick jättegod choklad....

Sen fick vi oannonserat impuls-besök, precis sådant som vi gillar. Det var Sigges kompis Anton med föräldrar som kom.Ännu fler fina presenter, och dessutom blommor, hembakade kakor, och hemmagjord saft......jättegod saft!!!

Sigge blev alldeles konfys av att helt plötsligt få två kompisar att leka med, från att ha vait totalt isolerad i en evighet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar