måndag 23 februari 2009

Sigge konstaterar

Sigge ville ha med sin gula bil, som han fick av Akiz igår, till morfar idag, för att visa den.

Vi hinner inte mer än in i hallen förrän Sigge ropar:

"boffa, jag har en ny gula fara nu"

Sen leker de med gula faran och när vi åker hem från mina föräldrar så glömmer vi bilen där.

hemma kommer Sigge på att han saknar bilen. och jag säger att mormor och morfar får ta med bilen när de kommer nästa gång.

"mormor o boffa ta med min Bamba me?", frågar Sigge.

"nej, det kan de ju inte, hon är ju i himlen nu" säger jag.

" ja, min Bamba sjuk", säger Sigge

"ja, men i himlen är hon inte sjuk", säger jag.

"mormor o boffa kan inte nå min Bamba i himlen va?", säger Sigge.

"nej",svarar jag

Efter en stund säger Sigge

-"vi har ingen vovve längre, mamma"

"nej, det har vi inte, säger jag..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar